This week's 'wow' designs

W zeszłym tygodniu odkryłem wiele dizajnerskich nowości, ale trzy rzeczy zafascynowały mnie wyjątkowo mocno. Dwa z moich wnętrzarskich zachwytów to meble. Można jednak zastanawiać się, czy w ich przypadku granica między sztuką a wzornictwem użytkowym nie zatarła się zbyt mocno. Aż szkoda używać tych przedmiotów do tego, do czego teoretycznie zostały one stworzone. Dla mnie są one bardziej „do oglądania” i podziwiania. Który z poniższych obiektów podoba się Wam najbardziej?
 
 


I have discovered a lot of design novelties in the last week, but just three of them extremely fascinated me. Two of my interior design ‘wows’ are pieces of furniture. I only wonder whether the boundary between art and design has not rubbed off too hard in their cases. It would be a shame to use them up to that, what they are supposed to. For me they are created much more to watch and enjoy them. Which of the following objects do you like the most?


Christopher Duffy Abyss table
 

Pierwszym przedmiotem jest stolik „Abyss” autorstwa Christophera Duffy’ego. Powstał w jego londyńskiej pracowni jedynie w liczbie 25 egzemplarzy. Na pierwszy rzut oka wygląda jak geologiczny przekrój morskiego dna. I rzeczywiście jest odwzorowaniem głębi oceanu z ułożonych horyzontalnie warstw drewna, które zalane zostały szkłem. Bardzo gruba warstwa szkła w niektórych miejscach sprawia, że są one ciemniejsze – podobnie jak to jest w rzeczywistości. Stąd właśnie wzięła się nazwa stołu (ang. ‘Abyss’ – otchłań).
 
The first object is "Abyss" table by Christopher Duffy. It was produced in his London Studio only in 25 copies. At first glance it looks like a geological cross-section of the sea bottom. Indeed, it is a representation of the depths of the ocean made of stacked horizontal layers of wood, which were ‘flooded’ with glass. A very thick layer of glass is really dark in some places - just as it happens in reality. This is where the name of the table comes from.


 
 
 
Joshua Abarbanel See Life 
 

Drewniane rzeźby Joshua Abarbanela są interpretacją rafy koralowej. „See Life” to cała seria misternie wykonanych obiektów, odwzorowujących koralowce, szkarłupnie, rozgwiazdy, jeżowce i inne morskie stworzenia.
 
Joshua Abarbanel’s wood carvings are interpretation of the coral reef. "See Life" is a whole series of elaborately created objects, imaging corals, echinoderms, starfishes, sea urchins and other marine creatures.


 
 
 
Nucleo Souvenir of The Last Century, Jade
 

Nucleo to kolektyw projektantów wywodzących się z Włoch. Stworzyli oni unikatowe meble zatopione w żywicy. Stare, nawet 200-letnie stołki, ławy, konsole, a nawet drabiny zanurzono w płynnym, szybko twardniejącym materiale, podobnie jak to miało miejsce wiele milionów lat temu z owadami zatopionymi w bursztynach. W przypadku stołka „Jade” do żywicy dodano pigment, uzyskując w ten sposób efekt kosztownego minerału.
 
Nucleo is a collective of designers from Italy. They developed a unique furniture sunk in the resin. Old, even the 200-year-old stools, benches, consoles and ladders were submersed in a liquid, fast hardening material. It is very similar effect to that, what happened with insects sunken in ambers millions of years ago. In the case of "Jade" stool a pigment was added to the resin. The final effect looks like a pricey mineral.


 
 



Źródło zdjęć / source of pictures: Christopher Duffy, Nucleo, Joshua Abarbanel

Duffy London: www.duffylondon.com
Joshua Abarbanel: www.joshuaabarbanel.com
Nucleo: http://nucleo.to/

0 komentarze:

Prześlij komentarz